Using educational apps in music class. Plickers.

Educational apps in music classroom


When it comes to assessments or even checkpoints I only use one  app: 

                         
                                           Î‘ποτέλεσμα εικόνας για plickers

Plickers is a powerfully simple tool that lets teachers collect real time formative assessment data without the need for student devices. Some other teachers might prefer different tools like kahood, or others, but the main difference between those and plickers is that plickers is a classroom response tool that teachers can use easily without having devices for each student.
   


How it works:




You simply need to follow these steps:

1. create an account 

2. go to classes
3. start adding new classes 
4. And add students in your classes.
5. then start writing  your questions and add them in your library. 
You can choose between multiple choice questions and true/false ones. 
6. your next step will be to just connect those questions to every class you wish to follow them. Questions can be loaded previously or as a “need to” basis. 
7. when you are ready for the assessment, using live view, post the question on the screen.  Make sure you have already printed out the code cards. You will easily find them on the website if you click on cards and you can print out as many as you need for free.  Plickers cards are easy to handle, and come in different sizes typical to larger auditoriums, and in larger size fonts for younger students to be able to read.




 The students give their answers with the code they were given, by rotating their card.
Teachers only need to scan the codes with their phone while the questions are projected on the board for all students to see. 
You will need to download for free the plickers app on your phone, so that you can scan their answers.

Students stay engaged throughout the assessment because they find the assessment activity to be fun. 

In the music class.





In my music class I have used plickers for most of my assessments. I can even have a mix of theory and listening questions when it comes to musical instruments classification assessments, by simply having my playlist ready on a different window on my computer. So students can listen to the musical example and just choose the right answer on the board with their cards.

Screen Shot 2016-11-26 at 9.04.14 PM

You can also watch videos on what steps you need to follow  on setting up your account.



Greek text


Χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών στο μάθημα της μουσικής: Plickers. 



Εδώ και λίγα χρόνια όταν έχω να βάλω κάποιο τεστ ή διαγώνισμα στους μαθητές μου χρησιμοποιώ έναν νέο, διαφορετικό τρόπο: Την εκπαιδευτική εφαρμογή (app):  

Αποτέλεσμα εικόνας για plickers



Το Plickers είναι ένα εξαιρετικά απλό εργαλείο που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να συλλέγουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Κάποιοι άλλοι εκπαιδευτικοί  ίσως προτιμούν διαφορετικά εργαλεία όπως το kahood, ή ίσως και κάποια άλλα, αλλά η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών και των plickers είναι ότι το plickers είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο  που μπορούν να χρησιμοποιήσουν εύκολα οι εκπαιδευτικοί χωρίς να έχουν συσκευές tablets ή κινητά τηλέφωνα για κάθε μαθητή.

Πως λειτουργεί και τι απαιτείται:

Ένα smartphone (του εκπαιδευτικού),
προτζέκτορας 
και φωτοτυπίες με τις κάρτες/κωδικούς.

Στη συνέχεια,

χρειάζεστε απλά να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα.

1. Δημιουργήστε έναν λογαριασμό.

2. Πηγαίνετε στις classes

3. και απλά προσθέστε μια νέα τάξη.

4. Έπειτα μπορείτε να αρχίσετε να προσθέτετε μαθητές στις τάξεις σας.

5. Στη συνέχεια ξεκινήστε να γράφετε τις ερωτήσεις σας και προσθέστε τες στη βιβλιοθήκη σας (library).

Μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών ή σωστό / λάθος.

6. Το επόμενο βήμα σας θα είναι να συνδέσετε τις ερωτήσεις που θέλετε με κάθε τάξη. Οι ερωτήσεις μπορούν να φορτωθούν σε κάθε τάξη εκ των προτέρων  ή ακόμη και κατά την διάρκειτα της εξέτασης, ως "λύση ανάγκης".


7. Όταν είστε έτοιμοι για την αξιολόγηση, χρησιμοποιώντας τη ζωντανή προβολή (live view), τοποθετήστε την ερώτηση στην οθόνη προβάλλοντας την με τον προτζέκτορα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ήδη εκτυπώσει τις κάρτες κωδικών. Θα τις βρείτε εύκολα στην ιστοσελίδα αν κάνετε κλικ στο cards και μπορείτε να εκτυπώσετε όσες χρειάζεστε εντελώς δωρεάν. 
Οι κάρτες με τους κωδικούς είναι εύχρηστες και υπάρχουν σε διαφορετικά μεγέθη για μεγαλύτερες αίθουσες ή ακόμη και αμφιθέατρα αλλά και με  γραμματοσειρές μεγαλύτερου μεγέθους για παιδιά μικρότερης ηλικίας.


                          Î£Ï‡ÎµÏ„ική εικόνα 


Οι μαθητές δίνουν τις απαντήσεις τους απλά και εύκολα με τον κωδικό που τους δώθηκε, περιστρέφοντας την κάρτα τους.
Κατά την διάρκεια της εξέτασης οι εκπαιδευτικοί το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να σαρώσουν τους κωδικούς με το τηλέφωνό τους, ενώ οι ερωτήσεις προβάλλονται στον πίνακα για να τις διαβάζουν όλοι οι μαθητές.
Θα χρειαστεί λοιπόν να κατεβάσετε δωρεάν την εφαρμογή plickers στο τηλέφωνό σας, ώστε να μπορείτε να σαρώσετε τις απαντήσεις του κάθε μαθητή.

Οι μαθητές παραμένουν αφοσιωμένοι καθ' όλη την αξιολόγηση μια και τη βρίσκουν διασκεδαστική και διαφορετική από τα συνηθισμένα. 

Στο μάθημα μουσικής.





Εδώ και λίγα χρόνια τις περισσότερες φορές που χρειάζεται να κάνω κάποια εξέταση ή τεστ στους μαθητές μου, χρησιμοποιώ πλέον την παραπάνω εφαρμογή. Την έχω χρησιμοποιήσει ακόμη και με συνδυασμό θεωρίας και ακουστικών ερωτήσεων όταν πρόκειται για παράδειγμα σε αξιολογήσεις ταξινόμησης μουσικών οργάνων. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχεις ανοιχτή σε κάποιο άλλο παράθυρο την λίστα αναπαραγωγής από το youtube ή από οποιαδήποτε άλλη πηγή. Έτσι οι μαθητές μπορούν να βλέπουν στον πίνακα ερωτήσεις τύπου: Ποιο μουσικό όργανο είναι το παρακάτω, ενώ ακούνε το μουσικό απόσπασμα από τα ηχεία και απλά επιλέγουν την σωστή απάντηση.




Γιατί όμως τελικά plickers?

Αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Πρώτα, πρέπει να σου αρέσει η τεχνολογία και να είσαι θετικός όσον αφορά την χρησιμοποίηση της στην αίθουσα διδασκαλίας. Τίποτα δύσκολο όμως. Η χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής δεν προϋποθέτει απίστευτες γνώσεις υπολογιστών. Απαιτεί όμως μια κάποια προετοιμασία από το σπίτι. Τα πλεονεκτήματα από την άλλη βρίσκονται κυρίως στον τρόπο διεξαγωγής της οποιασδήποτε αξιολόγησης, αλλά και στον τρόπο της μετέπειτα βαθμολόγησης από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές λοιπόν, από την μία είναι ενθουσιασμένοι, ενώ ο εκπαιδευτικός μπορεί να έχει αμέσως μετά το τέλος της διαδικασίας του τεστ τα αποτελέσμτα για κάθε μαθητή ξεχωριστά αλλά και για το σύνολο της κάθε τάξης. Τέλος, παρόλο που εισάγουμε με αυτόν τον τρόπο τεχνολογία στην αίθουσα, οι μαθητές δεν είναι σε καμία περίπτωση "κολλημένοι" σε κάποια οθόνη. 




References:

https://blogs.umass.edu/onlinetools/assessment-centered-tools/plickers/
https://www.plickers.com/


Comments